Ljuti ste na Tadića zato što nije uspeo da sastavi vladu. Zašto na njega? Zar ljutnju ne treba da usmerite na sopstvenu partiju? - Ništa lično nije u pitanju. Smatrao sam da je trebalo raditi i odlučivati brže, vladu bismo odavno imali. Mnogo se oklevalo, kombinovalo, gubili smo dragoceno vreme.
Bili ste baš u prijateljskim odnosima s Oliverom Dulićem iz DS. Da li ste se nakon odluke da se priklonite naprednjacima čuli s njim i šta vam je rekao? - Bio sam i ostao u prijateljskim odnosima s Dulićem, što nema nikakve veze s našim političkim angažovanjem. Ja se svojih prijatelja ne odričem ma kakve političke turbulencije bile. O tome, videli ste, svedoče i fotografije u mom kabinetu. Da, naravno, tu je i slika Slobodana Miloševića, ali i Borisa Tadića, s kojim sam odlično sarađivao u protekle četiri godine, pa je to preraslo i u lično prijateljstvo...
Možda ćete uskoro na zid staviti i sliku Dačića, ili Malog Slobe, kako ga neki nazivaju, tvrdeći da se Srbija vraća u devedesete? - Ima, naravno, medija u inostranstvu koji drugačije pišu. To su zlonamerne spekulacije. Povratak u devedesete je nemoguć, ma kakav odnos čovek imao prema vremenu koje pominjete.
Hoćete li nastaviti da vodite Ministarstvo infrastrukture? - Nije tu u pitanju hoću-neću. To je, jednostavno, moja obaveza, politička i profesionalna. Priliku da budu ministri treba da imaju najbolji stručnjaci u pojedinim oblastima, s velikim radnim rezultatima u svojoj karijeri, pa i po cenu da nisu na partijskim spiskovima. Zar nije logično da zdravljem rukovodi lekar, finansijama i trgovinom ekonomista, pravdom pravnik, građevinom i infrastrukturom građevinski inženjer... U sektorima koje objedinjuje moje ministarstvo mnogo smo uradili i dosta toga započeli, što sad treba i završiti. Izgradili smo oko 200 kilometara auto-puta na Koridoru 10, više nego ijedna vlada u poslednjih 30 godina, obezbeđena su sredstva i otvoreni svi poslovi da bi u novom mandatu završili ovu toliko značajnu saobraćajnicu za Srbiju, ali i za Evropu.
Ipak, akciju „Istinomera“ da vi ni u kom slučaju ne smete ponovo da budete ministar za samo tri dana podržalo je oko 4.000 građana... - Ja uopšte ne znam šta je to „Istinomer“. Jedan čovek ili više njih? Ko im daje pravo da ocenjuju ljude, rangiraju ih, a sada vidim hoće i da sastavljaju Vladu Srbije. S kojim moralnim kredibilitetom oni to rade, za koga rade, ko ih plaća, kome su oni uopšte potrebni? Moj odgovor na ovakve i slične pakosti je lak i proverljiv. Sve što je izgrađeno ostalo je iza mene, a tu je mesto u vrhu najbolje rangiranih ministara u dosadašnjoj vladi.
Iako vlada još nije formirana, već su se pojavili animoziteti među budućim članovima. Može li tako koncipirana vlada da bude efikasna? - Posao sve to kanališe. Za afinitete i animozitete imaju vremena samo oni koji nemaju šta da rade, koji gledaju preko plota u tuđe dvorište, pokušavaju da se mešaju u ono što ne znaju da rade. Trajanje vlade određuje uspeh u poslovima koje ona obavlja. U mom ministarstvu, koje objedinjuje poslove u više sektora, postavljeni su ambiciozni ciljevi, kratkoročni i dugoročni, utvrđeni svi zadaci i spreman sam na stalnu, čestu proveru ostvarenog, po potrebi i jednom mesečno. Tako bi trebalo da čine svi, pa bi i vlada dobila u efikasnosti.
I SPS je imao animozitete prema Mlađanu Dinkiću, za čiju smenu je najverovatnije i glasao u vladi. Kako vam je sada on prihvatljiv? - U dosadašnjoj saradnji u Vladi Srbije imao sam više dobrih nego loših iskustava. Vlada treba da bude složan tim. Ali, istovremeno i tim u kojem se tačno zna ko šta igra.
Da li se u Ministarstvu infrastrukture oseća nervoza zbog sastavljanja novog kabineta u Nemanjinoj 11? - Nema nikakve nervoze. Svi rade svoj posao, a mene posebno raduju izveštaji koji svakodnevno stižu s gradilišta na Koridoru 11 i iz Dimitrovgrada s Koridora 10. Moram da kažem da svi rade i da se svi ponašaju kao da tu negde u blizini ne postoji koaliciona groznica.
Ovo je arhivirana verzija originalne stranice. Izvinjavamo se ukoliko, usled tehničkih ograničenja,
stranica i njen sadržaj ne odgovaraju originalnoj verziji.
Komentari 2
Pogledaj komentare