Vožnja SUV automobila našim ulicama i putevima često vas svrstava u višu kategoriju učesnika u saobraćaju. Sedite iznad većine drugih vozača, imate utisak da ste moćniji i sigurniji, a loš kvalitet kolovoza, tramvajske šine i ivičnjaci ne osećaju se pod vašim predimenzioniranim gumama.
Uz to, u narodu se uvek govorilo da ovakva vozila uglavnom voze opasni tipovi sa puno novca. Tako je bilo sve dok se nisu pojavili korejski SUV modeli.
Hyundai ix35 je jedan od najjekonomičnijih načina da izgledate opasno na putu.
O Hyundaiju ix35 mogli ste da čitate u našoj rubrici Vozili smo kada se ovaj model tek pojavio na tržištu. U međuvremenu, ix35 uspeo je da se izbori za poziciju u svom segmentu tako da ga možete često videti na našim putevima i gradskim ulicama.
Testiranje modela koji je nakon nekoliko godina restilizovan možda nije toliko zanimljivo kao kada sednete u automobil koji se tek pojavio u prodajnim salonima. Perspektiva se bitno menja a uzbuđenje poraste kada shvatite da se ispod haube testnog vozila nalazi motor sa 184 ks.
Model koji sam vozio nakrcan je opremom koju ne viđamo baš često na jednom mestu na vozilu iz ove klase. Očigledno je da se Hyundai potrudio da ix35, barem po spisku luksuznih sadržaja, približi automobilima iz premijum segmenta.
Mnoge od tih dodataka prosečan kupac verovatno neće ni uzeti u razmatranje, ali oni pokazuju da je proizvođač uložio napor kako bi ovaj model bio na u nivou sa sličnim vozilima evropskih ili japanskih kompanija.
Kada je reč o spoljašnjosti, restilizovani ix35 opremljen je dnevnim i pozicionim LED svetlima koja su tako oblikovana da uokviruju nove farove.
Osim toga, tu su sada i bi-ksenon duga i oborena svetla, a pokazivači pravca su redizajnirani i premešteni sa spoljašnjeg na unutrašnji rub svetlosnih grupa, bliže maski hladnjaka.
Potpuno novi izgled dobila su i stop svetla.
Pored uvođenja LED tehnologije dizajneri su se pozabavili prekomponovanjem sadržaja u okviru zadnje svetlosne grupe kako bi automobil učinili modernijim i privlačnijim.
Kako bi se poboljšao opšti utisak, u kabini sada ima više kvalitetnijih materijala koji su mekani na dodir, poput elemenata na komandnoj tabli i delova obloge vrata.
Iako u unutrašnjosti i dalje dominira tvrda plastika, završna obrada je na sasvim zadovoljavajućem nivou, a tu su i fino uklopljeni, nenametljivi metalik detalji koji se vizuelno lepo slažu sa crnim enterijerom.
Novo je i da u okviru najbogatijeg paketa opreme kupac dobija "Supervision" instrument tablu sa 4,2 inčnim TFT LCD ekranom u boji koji se nalazi između obrtomera i brzinomera. Na njemu se očitavaju podaci putnog kompjutera.
Preko drugog, sedmoinčnog ekrana osetljivog na dodir, koji je smešten na vrhu centralne konzole, upravlja se funkcijama multimedijalnog sistema, poput audio uređaja ili navigacije.
Reč je o sistemu najnovije generacije, koji obuhvata i navigaciju sa mapom Srbije, a uz njega ide atraktivna krovna antena u obliku "ajkulinog repa".
Sistem je povezan sa kamerom za vožnju unazad, čiji se prikaz automatski pojavljuje na displeju kada se ručica menjača prebaci i "R" položaj.
Hyundai je u okviru redizajna modela ix35 poboljšao upravljivost automobila, a kupcima je sada dostupan i Flex-Steer sistem podešavanja "tvrdoće" volana sa tri režima rada: Comfort, Normal i Sport.
Novo je i da u verziji 2.0 CRDi sa pogonom na sve točkove, uz doplatu možete dobiti i automatski menjač sa 6 brzina, kojim je bio opremljen model sa testa.
Kako restilizacijom nisu menjane spoljašnje i unutrašnje dimenzije, putnicma je i dalje na raspolaganju isti prostor u kabini.
Što se tiče položaja sedenja i prostora, vozač i suvozač zaista nemaju razloga da se žale. Pozicija vozača u pogledu udobnosti i preglednosti u vožnji, ali i ukupne ergonomije, na visokom je nivou. I u bukvalnom i u prenesenom značenju.
Oni koji sede pozadi, ako nisu natprosečno visoki, takođe će imati sasvim dovoljno prostora kako za kolena tako i između glave i krova.
Iako sam vozio automobil koji od opreme ima sve što Hyundai može da ponudi kupcima u Srbiji, ostaje žal za električnim komandama za podešavanje položaja vozačevog sedišta, koje bi jedan ovako bogato opremljen model ipak trebalo da ima.
Sedišta ćete čak i u najskupljem paketu morati da podešavate mehaničkim komandama, ali se Hyundai zato pobrinuo da se putnici zimi ne smrzavaju kada uđu u auto.
I pre nego što motor počne da zagreva kabinu do prijatne temperature, zahvaljujući grejačima u sedištima, boravak u automobilu će već nakon nekoliko minuta postati sasvim ugodan.
Iako unutrašnjost vozila uopšte nije mala, komande su tako projektovane da su uglavnom na dohvat ruke.
Naročito je dobro rešen položaj dugmića za pokretanje prozora i retrovizora i centralno zaključavanje koji se nalaze u vozačevim vratima.
Sa druge strane, položaj prekidača grejača zadnjeg stakla prilično je nelogičan jer se ovo dugme nalazi skroz desno u delu kabine ispred suvozača.
Najpre ćete malo lutati pogledom dok ga ne pronađete, a onda ćete morati i da se istegnete da biste ga dohvatili.
Izgleda kao da su dizajneri zaboravili na njega, a onda im se učinilo zgodnim da ga postave simetrično sa dugmetom za startovanje motora, koje je istog oblika.
Vizuelno to izgleda dobro, ali nije funkcionalno. Logično mesto za dugme zadnjeg grejača bilo bi na panelu ispod displeja klima uređaja, gde se nalazi skup po funkcijama sličnih komandi.
Testirani automobil ispod haube ima 2.0 litarski CRDi turbo-dizel motor koji je u ovoj verziji pojačan sa standardnih 136 ks na čak 184 ks, što je više nego dovoljno za vozilo teško 1,6-1,7 tona.
Ovako snažan motor nije automatski uključen u najskuplji paket, Impression, već je dostupan samo kao doplatna opcija u paketima Style, Premium i Impression i košta 700 evra.
Snaga motora u testiranom primerku prenosi se pomoću šestobrzinskog automatskog menjača. To je još jedna privilegija samo onih kupaca koji se odluče za 2.0 CRDi sa 184 ks i 4WD pogon - uz uslov da za ovaj menjač doplate 1.300 evra na paket Impression.
Ovde treba još napomenuti da i za sam 4WD pogon treba izdvojiti sumu od 1.800 evra.
Kada se sve sabere, zadovoljstvo vožnje baš ovakvog automobila koštaće vas uz sve doplate 31.090 evra, ne računajući dodatak za metalik boju, koja iznosi još 480 evra.
Automobil je u vožnji udoban, ali ne i previše mekan. S obzirom na povišeno težište, normalno je da jedno ovakvo vozilo ima tvrđe oslanjanje zbog stabilnosti u krivinama i prilikom naglih skretanja.
I zaista, ix35 dobro podnosi krivine i pri oštrijoj vožnji. Neravnine na putu i pliće rupe lepo pegla, čemu dodatno doprinose veliki 18 inčni točkovi i gume visokog profila.
Za srpske udarne rupe izgleda da nema leka. Kada naletite na neku veću, a takvih je na našim putevima i ulicama podosta, ne pomažu ni sva tehnološka čuda, ni veliki točkovi, ni gume.
Nekoliko rupa koje nisam na vreme primetio ili jednostavno nisam mogao da izbegnem, neprijatno je protreslo i automobil i sve koji su se u njemu nalazili.
Ukupno zadovoljstvo u vožnji međutim nije bilo ugroženo. Automobil je odlično prihvatao gas i ubrzavao, progresivne kočnice obavljale su svoj deo posla baš kako treba, automatski menjač radio je uglađeno, a promena stepena prenosa odigravala se neosetno.
Ako vas nešto žustrija vožnja ponese, to će se odraziti kroz povećanu potrošnju, koja kod motora sa 184 ks i inače nije mala.
U gradskoj vožnji, u zimskim uslovima, automobil je tokom testa trošio oko 11 l/100 km, dok se na otvorenom putu potrošnja kretala oko 7,5 litara. Još jednom se pokazalo da zadovoljstvo i uživanje u vožnji imaju svoju cenu - i kada je potrošnja goriva u pitanju.
Kompaktni SUV modeli uprkos nešto višoj ceni u odnosu na automobile iz takozvanog C segmenta imaju svoje adute koje su prepoznali čak i oni kupci koji nemaju potrebu da silaze sa asfaltnih puteva.
U slučaju da vas je Hyundai ix35 zainteresovao u toj meri da ga uzmete u razmatranje za kupovinu, ali vas je uplašila previsoka cena testiranog primerka, treba da znate da osnovni model sa 1.6 GDI benzinskim motorom sa 135 ks i veoma bogatim baznim paketom Comfort košta 16.690 evra.
Ovo je arhivirana verzija originalne stranice. Izvinjavamo se ukoliko, usled tehničkih ograničenja,
stranica i njen sadržaj ne odgovaraju originalnoj verziji.
Ukrajinske vlasti saopštile su večeras da su obustavile svoje konzularne usluge u inostranstvu za muškarce starosti od 18 do 60 godina, pošto je ukrajinska diplomatija najavila mere za vraćanje u zemlju onih koji mogu da idu na front.
Ukrajina i Portugalija počele su rad na nacrtu bilateralnog bezbednosnog sporazuma i dogovorile raspored daljih pregovora, saopštila je danas pres služba kabineta ukrajinskog predsednika.
Četvorostruki svetski šampion Mark Selbi rekao je da će razmotriti svoju budućnost u snukeru, posle poraza u prvom kolu Svetskog prvenstva od debitanta Džoa O'Konora.
Ukrajina i Portugalija počele su rad na nacrtu bilateralnog bezbednosnog sporazuma i dogovorile raspored daljih pregovora, saopštila je danas pres služba kabineta ukrajinskog predsednika.
Dve osobe poginule su kada se avion koji je prevozio gorivo zapalio i srušio u blizini međunarodnog aerodroma Ferbanks na Aljasci, saopštile su danas vlasti.
Predrimska nekropola sa pravom riznicom artefakata pronađena je na jugu Italije tokom iskopavanja temelja za trafo-stanice za elektrifikaciju pruge, saopštile su danas lokalne vlasti.
Posle dijagnoze, Marko je dve godine misli delio s desetinama hiljada ljudi na Instagramu. Vodio je dnevnik, koji je postao knjiga. Markova supruga Tina je na TV Prva donela deo njihove životne priče.
Uskoro ćemo obeležiti deset godina rada, a možemo slobodno reći da smo od starta imali sjajnu saradnju sa Mozzartom, poručila je Sana Mrđen iz Fondacije „Budi human“
Prema izveštaju SZO, Srbija je zemlja sa umerenim do srednjim rizikom od divljeg polio virusa, koji izaziva dečju paralizu, a nalazi se u neposrednom okruženja zemalja u kojima je taj rizik visok.
Urin čudnog mirisa može biti uzrokovan dehidracijom, infekcijom mokraćnog sistema ili čak uzimanjem nekih lekova, a ponekad je posledica konzumacije određene hrane.
Komentari 26
Pogledaj komentare