Spajanje različitih karakteristika obično sa sobom nosi mnogo kompromisa i ne izađe uvek na dobro. Volkswagen je pokazao da putnički komfor, veliki tovarni prostor, pa i dobar dizajn, mogu da idu zajedno. Istovremeno je u baznoj verziji i jedan od jeftinijih dizelaša na tržištu.
Produženi Volkswagen Caddy je još jedan primer vozila koje lepo može da služi kao porodičan auto a sa kojim mogu da se obavljaju i različite vrste biznisa.
Verzija koju vam predstavljamo ima jaču varijantu 1.6 dizelaša od 102 KS. U odnosu na motor u klasičnim putničkim automobilima VW grupe, optimizovan je za teže uslove eksploatacije, pa otuda nešto manje "konja".
Osim toga, ima duže međuosovinsko rastojanje od preko tri metra, što je omogućilo izuzetno veliki tovarni prostor u koji mogu da stanu dve euro palete.
Ipak, ovo je srednje luksuzna varijanta modela Caddy, koja je namenjena pre svega prevozu putnika i finijeg kabastog tereta.
Da je u pitanju solidno opremljena putnička verzija vidi se već spolja – branici su opciono u boji karoserije, a zadnja i bočna stakla su dodatno zatamnjena, tako da Caddy ne može da ostane neprimećen na putu.
Jedino što nedostaje su aluminijumske felne koje bi zaokružile priču o atraktivnom izgledu.
Utisak u kabini je takođe na visokom nivou, na koji smo inače navikli kod Volkswagena. Tačno je da dominira jednostavnost ali uz visok stepen ukupne solidnosti.
I pored toga, Caddy ima jednu od najelegantnije dizajniranih komandnih tabli u odnosu na direktnu konkurenciju.
Na žalost, preovlađuje tvrda plastika ali to je i očekivano s obzirom da je ipak u pitanju komercijalno vozilo.
Pozicija vozača je slična kao u MPV modelima – sedi se uspravno, sa savijenim nogama. To je vrlo zgodno prilikom manevrisanja jer vozač nema potrebu da se izvija kako bi imao kontrolu nad svim krajevima karoserije.
Mnogo pomažu i odlični retrovizori velike površine u kojima se vidi kompletan zadnji kraj, od krova do točkova, a dobro su pokriveni i mrtvi uglovi.
Pregrada za sitnice nema mnogo, ali su one glavne zaista velike – u vrata bez problema staju velike flaše, a ispod radija i ispred ručice menjača je postavljena gumena podloga da se predmeti ne bi klizali.
Tu je i velika polica iznad vozača i suvozača u koju mogu da se smeste i veći predmeti. Interesantno je da poluautomatska "klima" prepoznaje kad su stakla zamagljena pa automatski aktivira kompresor koji morate sami da isključite kad obavi posao.
Ozvučenje je iznenađujuće dobrog kvaliteta sa dobro projektovanom akustikom, što može da bude važno onima koji bi Caddy koristili kao porodičan auto.
Još jedan detalj koji ukazuje na to da ovo nije "radnička" verzija modela Caddy je i tepih koji je postavljen celom površinom, uključujući i tovarni prostor.
Dvodelna zadnja vrata se otvaraju u stranu i doplaćuju se, dok su bočna klizna vrata na obe strane standard.
Mehanizam je izuzetno kvalitetan - vrata klize skoro bez otpora pa bez problema može da ih otvori i zatvori i dete.
Zadnju klupu čine tri potpuno nezavisna sedišta, a mogu se preklapati u odnosu 1/3 ili 2/3.
Njihova širina je takva da komotno mogu da sede tri odrasle osobe bez guranja.
S obzirom da je ovo produžena verzija, moguća je doplata i za treći red sedišta. Za njih su već postavljene bočne pregrade za flaše i odlaganje sitnica.
Inače, mehanizam za montažu i demontažu sedišta vrlo je jednostavan, tako da za svega nekoliko sekundi možete da ih izvadite i Caddy pretvorite u dostavno vozilo punog kapaciteta od 3,9 kubnih metara.
To je ipak manje od izvorne teretne verzije koja ima kapacitet tovarnog prostora od 4,2 kubika, pa čak i 4,7 u specijalnoj verziji gde se koristi i prostor suvozača.
U svakom slučaju, Caddy Maxi, odnosno produžena verzija ima za 47 cm duži tovarni prostor od standardne.
Caddy se lako vozi, sve komande su mekane i dobro usklađene, a ručica menjača je tradicionalno precizna. Uopšteno gledano, ovo je pravi Volkswagen bez obzira na komercijalnu primenu.
Vibracije su dobro izolovane, kao i buka pri velikim brzinama. Iako je ogibljenje konstruisano da izdrži surove uslove prevoza tereta, iznenađujuće je udobno i mekano, mada povremeno pokazuje znakove nesofisticiranosti upravo zbog svoje teretne funkcije.
Čak ni motor nema onaj grub zvuk po kojima su karakteristični ostali pripadnici VW komercijalne game.
Turbo rupa je minimalna ali problem može da predstavlja nešto drugo. Prenosni odnosi petostepenog menjača su veoma dugi, tako da je po gradu praktično nemoguće da ubacite u petu jer je potrebna brzina od minimum 70 km/h. Motor jeste dovoljno snažan i elastičan ali preduge brzine ipak mogu da budu zamorne. Praktično, Caddy 1.6 TDI se vozi jednim stepenom prenosa niže nego što biste to inače činili.
Sa druge strane, takva situacija povoljno utiče na potrošnju – pri 80 km/h Caddy se vrti na 1500 o/min i tada troši oko 4,2 l/100 km, dok pri 120 km/h obrtomer pokazuje 2300 o/min, a putni kompjuter oko 6,7 l/100 km. Prosek testa, uglavnom gradske vožnje, iznosio je 6,6 l/100 km. Treba imati u vidu da testirani Caddy ima masu od 1700 kg i da prosek uopšte nije loš.
Cena verzije VW Caddy Maxi Compact Trendline GP 1.6 TDI iznosi 20.279 evra sa PDV-om. Naravno, Volkswagen nudi bezbroj varijanti modela Caddy, uključujući i teretne ali i daleko luksuznije.
Servisni intervali za Caddy 1.6 TDI su jednom godišnje ili na 15.000 kilometara, šta pre nastupi. Konkretno, mali servis košta oko 13.000 dinara bez PDV-a i ne uključuje zamenu filtera goriva i vazduha, s obzirom da se oni menjaju po potrebi.
Veliki servis, odnosno zamena zupčastog kaiša sa pripadajućim delovima se radi na 210.000 kilometara. Garancija je četiri godine ili 150.000 kilometara.
"Auto magazin" je nova edicija najstarijeg automobilskog časopisa u Srbiji.VW Caddy Maxi Compact Trendline GP 1.6 TDI
zapremina motora
1598 ccm
snaga
75 kW (102 KS)
maks. obrtni moment
250 Nm pri 1500-2500 o/min
menjač
manuelni, 5 stepeni
dimenzije (d/š/v)
4876/1802/1834 mm
međuos. rastojanje
3006 mm
tovarni prostor
1600/3900 l
rezervoar
60 l
masa
1701 kg
nosivost
754 kg
nosivost krova
100 kg
prikolica
do 1500 kg
maks. brzina
168 km/h
ubrzanje 0-80 km/h
8,8 s
potrošnja(otv. put/kombinovano/grad)
5,3/5,8/6,7 l/100 km
emisija ugljen-dioksida
152 g/km
Oprema
Standard: ESP, prednji i bočni vazd. jastuci, el. podizači prozora, osvetljenje kasete, tepih u putničkom i prtljažnom prostoru, klizna leva i desna bočna vrata, el. podešavanje retrovizora sa grejačima, dnevna svetla, radio CD/MP3 sa 2 zvučnika, putni kompjuter, fijoka ispod vozačevog sedišta, mrežice za prtljag.
Opcije: rezervni točak, branici u boji, naslon za ruke podesiv po visini i dužini, krovni nosači, maglenke, poluautomatski klima uređaj, zatamnjena zadnja stakla sa UV filterom na vetrobranu, zadnja dvokrilna vrata i retrovizori u boji karoserije.
Ovo je arhivirana verzija originalne stranice. Izvinjavamo se ukoliko, usled tehničkih ograničenja,
stranica i njen sadržaj ne odgovaraju originalnoj verziji.
U noći između 13. i 14. aprila oružane snage Irana izvele su masovni vazdušni napad na Izrael, u kome je korišćeno na stotine komada lutajuće municije, krstarećih i balističkih raketa.
Bliski istok, zbog promene ravnoteže snaga i dubokih kriza, pre svega palestinsko-izraelske, može se smatrati buretom baruta i ima potencijal da dovede ne samo do regionalnog sukoba, već i do globalnog konflikta.
Predsednik HDZ i aktuelni hrvatski premijer Andrej Plenković poručio je da će vrlo skoro biti poznato sa kim će ta stranka formirati novu parlamentarnu većinu.
Libanska militantna grupa Hezbolah saopštila da je u sredu napala bazu izraelske vojske, a izraelska vojska da je u napadu ranjeno 14 vojnika, među njima šest teško.
Predsednik HDZ i aktuelni hrvatski premijer Andrej Plenković poručio je da će vrlo skoro biti poznato sa kim će ta stranka formirati novu parlamentarnu većinu.
Libanska militantna grupa Hezbolah saopštila da je u sredu napala bazu izraelske vojske, a izraelska vojska da je u napadu ranjeno 14 vojnika, među njima šest teško.
Vodeći član krajnje desne stranke Alternativa za Nemačku (AfD) pojavio se danas pred sudom zbog optužbi da je koristio zabranjeni slogan paravojnog krila Nacističke stranke.
Fotografija Palestinke koja u naručju drži telo devojčice poginule u izraelskom napadu u ratom razorenom Pojasu Gaze, osvojila je ovogodišnju nagradu World Press Photo.
Slonica Viola iz jednog cirkusa u SAD polomila je ogradu i prošetala 10 minuta po ulicama grada But u državi Montana nakon što ju je uplašio zvuk auspuha automobila u blizini.
Nakon što je imao 10 nominacija za Oskara u prethodnoj godini, Martin Skorseze ima u planu dva nova projekta, a jedan od njih je biografski film o Frenku Sinatri.
The former director of intelligence at Israel's Mossad intelligence agency says that targeting nuclear facilities in Iran is one of the options to respond to an attack on Israel, writes Sky News.
Today at 18:00 at Trg Krajina in Banjaluka, a large rally "Srpska is calling" will be held, from which it will be announced that no one can and will not humiliate the Republic of Srpska and the Serbian people, no matter where and what decisions they make.
The Supreme Commander of the NATO Forces for Europe and the Commander of the European Command of the US Army, Christopher Cavoli, stated that NATO has made a decision to strengthen the reserve forces within the mission in Kosovo and Bosnia and Herzegovina.
Huawei je predstavio svoju novu vodeću seriju, Pura 70, u pokušaju da oživi svoje poslovanje na tržištu telefona koje je pogođeno američkim sakcijama.
Motorola je na događaju u Beogradu regionalno predstavila nove članove edge 50 porodice: Motorola edge 50 ultra, Motorola edge 50 pro i Motorola edge 50 fusion.
Nedavno smo posetili Kinu, gde smo sa kompanijom Honor bili u njihovom sedištu, industrijskom parku i razvojnoj laboratoriji. Fascinirani smo viđenom tehnologijom, a detalje pročitajte u nastavku.
HDZ Andreja Plankovića je osvojila najviše mandata u hrvatskom Saboru. Ako budu u prilici da ponovo naprave vladu, mogu li isti ljudi doneti promene nezadovoljnima?
Komentari 15
Pogledaj komentare