VW Caddy Maxi Compact Trendline GP 1.6 TDI

Spajanje različitih karakteristika obično sa sobom nosi mnogo kompromisa i ne izađe uvek na dobro. Volkswagen je pokazao da putnički komfor, veliki tovarni prostor, pa i dobar dizajn, mogu da idu zajedno. Istovremeno je u baznoj verziji i jedan od jeftinijih dizelaša na tržištu.

Automobili

Izvor: B92

Utorak, 25.03.2014.

17:09

Default images

Tekst - Aleksandar Bursać; Izvor - Auto Magazin

Produženi Volkswagen Caddy je još jedan primer vozila koje lepo može da služi kao porodičan auto a sa kojim mogu da se obavljaju i različite vrste biznisa.

Verzija koju vam predstavljamo ima jaču varijantu 1.6 dizelaša od 102 KS. U odnosu na motor u klasičnim putničkim automobilima VW grupe, optimizovan je za teže uslove eksploatacije, pa otuda nešto manje "konja".

Osim toga, ima duže međuosovinsko rastojanje od preko tri metra, što je omogućilo izuzetno veliki tovarni prostor u koji mogu da stanu dve euro palete.
Dimenzije (dužina/širina/visina): 4876/1802/1834 mm. Meðuosovinsko rastojanje: 3006 mm
Ipak, ovo je srednje luksuzna varijanta modela Caddy, koja je namenjena pre svega prevozu putnika i finijeg kabastog tereta.

Da je u pitanju solidno opremljena putnička verzija vidi se već spolja – branici su opciono u boji karoserije, a zadnja i bočna stakla su dodatno zatamnjena, tako da Caddy ne može da ostane neprimećen na putu.

Jedino što nedostaje su aluminijumske felne koje bi zaokružile priču o atraktivnom izgledu.
Utisak u kabini je takođe na visokom nivou, na koji smo inače navikli kod Volkswagena. Tačno je da dominira jednostavnost ali uz visok stepen ukupne solidnosti.

I pored toga, Caddy ima jednu od najelegantnije dizajniranih komandnih tabli u odnosu na direktnu konkurenciju.

Na žalost, preovlađuje tvrda plastika ali to je i očekivano s obzirom da je ipak u pitanju komercijalno vozilo.
Pozicija vozača je slična kao u MPV modelima – sedi se uspravno, sa savijenim nogama. To je vrlo zgodno prilikom manevrisanja jer vozač nema potrebu da se izvija kako bi imao kontrolu nad svim krajevima karoserije.

Mnogo pomažu i odlični retrovizori velike površine u kojima se vidi kompletan zadnji kraj, od krova do točkova, a dobro su pokriveni i mrtvi uglovi.
Pregrada za sitnice nema mnogo, ali su one glavne zaista velike – u vrata bez problema staju velike flaše, a ispod radija i ispred ručice menjača je postavljena gumena podloga da se predmeti ne bi klizali.

Tu je i velika polica iznad vozača i suvozača u koju mogu da se smeste i veći predmeti. Interesantno je da poluautomatska "klima" prepoznaje kad su stakla zamagljena pa automatski aktivira kompresor koji morate sami da isključite kad obavi posao.

Ozvučenje je iznenađujuće dobrog kvaliteta sa dobro projektovanom akustikom, što može da bude važno onima koji bi Caddy koristili kao porodičan auto.
Još jedan detalj koji ukazuje na to da ovo nije "radnička" verzija modela Caddy je i tepih koji je postavljen celom površinom, uključujući i tovarni prostor.

Dvodelna zadnja vrata se otvaraju u stranu i doplaćuju se, dok su bočna klizna vrata na obe strane standard.

Mehanizam je izuzetno kvalitetan - vrata klize skoro bez otpora pa bez problema može da ih otvori i zatvori i dete.
Zadnju klupu čine tri potpuno nezavisna sedišta, a mogu se preklapati u odnosu 1/3 ili 2/3.

Njihova širina je takva da komotno mogu da sede tri odrasle osobe bez guranja.

S obzirom da je ovo produžena verzija, moguća je doplata i za treći red sedišta. Za njih su već postavljene bočne pregrade za flaše i odlaganje sitnica.
Inače, mehanizam za montažu i demontažu sedišta vrlo je jednostavan, tako da za svega nekoliko sekundi možete da ih izvadite i Caddy pretvorite u dostavno vozilo punog kapaciteta od 3,9 kubnih metara.

To je ipak manje od izvorne teretne verzije koja ima kapacitet tovarnog prostora od 4,2 kubika, pa čak i 4,7 u specijalnoj verziji gde se koristi i prostor suvozača.

U svakom slučaju, Caddy Maxi, odnosno produžena verzija ima za 47 cm duži tovarni prostor od standardne.
VW Caddy Maxi Compact 1.6 TDI: zapremina 1598 ccm; snaga 75 kW (102 KS); obrtni moment 250 Nm pri 1500-2500 o/min
Caddy se lako vozi, sve komande su mekane i dobro usklađene, a ručica menjača je tradicionalno precizna. Uopšteno gledano, ovo je pravi Volkswagen bez obzira na komercijalnu primenu.

Vibracije su dobro izolovane, kao i buka pri velikim brzinama. Iako je ogibljenje konstruisano da izdrži surove uslove prevoza tereta, iznenađujuće je udobno i mekano, mada povremeno pokazuje znakove nesofisticiranosti upravo zbog svoje teretne funkcije.

Čak ni motor nema onaj grub zvuk po kojima su karakteristični ostali pripadnici VW komercijalne game.
Turbo rupa je minimalna ali problem može da predstavlja nešto drugo. Prenosni odnosi petostepenog menjača su veoma dugi, tako da je po gradu praktično nemoguće da ubacite u petu jer je potrebna brzina od minimum 70 km/h. Motor jeste dovoljno snažan i elastičan ali preduge brzine ipak mogu da budu zamorne. Praktično, Caddy 1.6 TDI se vozi jednim stepenom prenosa niže nego što biste to inače činili.

Sa druge strane, takva situacija povoljno utiče na potrošnju – pri 80 km/h Caddy se vrti na 1500 o/min i tada troši oko 4,2 l/100 km, dok pri 120 km/h obrtomer pokazuje 2300 o/min, a putni kompjuter oko 6,7 l/100 km. Prosek testa, uglavnom gradske vožnje, iznosio je 6,6 l/100 km. Treba imati u vidu da testirani Caddy ima masu od 1700 kg i da prosek uopšte nije loš.

Cena verzije VW Caddy Maxi Compact Trendline GP 1.6 TDI iznosi 20.279 evra sa PDV-om. Naravno, Volkswagen nudi bezbroj varijanti modela Caddy, uključujući i teretne ali i daleko luksuznije.

Kompletan cenovnik Volkswagena Caddy Maxi Compact GP možete pogledati ovde.

O različitim verzijama modela Caddy i njihovim cenama možete se informisati na zvaničnom sajt Volkswagena.

Servisni interval – 15.000 km

Servisni intervali za Caddy 1.6 TDI su jednom godišnje ili na 15.000 kilometara, šta pre nastupi. Konkretno, mali servis košta oko 13.000 dinara bez PDV-a i ne uključuje zamenu filtera goriva i vazduha, s obzirom da se oni menjaju po potrebi.

Veliki servis, odnosno zamena zupčastog kaiša sa pripadajućim delovima se radi na 210.000 kilometara. Garancija je četiri godine ili 150.000 kilometara.

"Auto magazin" je nova edicija najstarijeg automobilskog časopisa u Srbiji. VW Caddy Maxi Compact Trendline GP 1.6 TDI
zapremina motora 1598 ccm
snaga 75 kW (102 KS)
maks. obrtni moment 250 Nm pri 1500-2500 o/min
menjač manuelni, 5 stepeni
dimenzije (d/š/v) 4876/1802/1834 mm
međuos. rastojanje 3006 mm
tovarni prostor 1600/3900 l
rezervoar 60 l
masa 1701 kg
nosivost 754 kg
nosivost krova 100 kg
prikolica do 1500 kg
maks. brzina 168 km/h
ubrzanje 0-80 km/h 8,8 s
potrošnja(otv. put/kombinovano/grad) 5,3/5,8/6,7 l/100 km
emisija ugljen-dioksida 152 g/km
Oprema

Standard: ESP, prednji i bočni vazd. jastuci, el. podizači prozora, osvetljenje kasete, tepih u putničkom i prtljažnom prostoru, klizna leva i desna bočna vrata, el. podešavanje retrovizora sa grejačima, dnevna svetla, radio CD/MP3 sa 2 zvučnika, putni kompjuter, fijoka ispod vozačevog sedišta, mrežice za prtljag.

Opcije: rezervni točak, branici u boji, naslon za ruke podesiv po visini i dužini, krovni nosači, maglenke, poluautomatski klima uređaj, zatamnjena zadnja stakla sa UV filterom na vetrobranu, zadnja dvokrilna vrata i retrovizori u boji karoserije.

Ovo je arhivirana verzija originalne stranice. Izvinjavamo se ukoliko, usled tehničkih ograničenja, stranica i njen sadržaj ne odgovaraju originalnoj verziji.

15 Komentari

Možda vas zanima

Svet

Bure baruta pred eksplozijom: Počinje veliki rat?

Bliski istok, zbog promene ravnoteže snaga i dubokih kriza, pre svega palestinsko-izraelske, može se smatrati buretom baruta i ima potencijal da dovede ne samo do regionalnog sukoba, već i do globalnog konflikta.

20:40

17.4.2024.

18 h

Politika

Mediji: Ultimatum za Srbiju

Višegodišnja dilema "Kosovo ili Evropska unija", koja je lebdela nad Srbijom, dobiće svoj praktični izraz sledeće nedelje, pišu mediji.

13:01

17.4.2024.

1 d

Podeli: